20180117 - ASEBangers

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

NIEUWS
Nieuwsbericht ASE Saloonstox en Bangerstox
21 januari 2018

 
Bangerstox.

 
Ook in 2018 worden de Bangerstox startplaatsen weer vergeven middels een abonnement systeem. Er staat nu een online inschrijfmogelijkheid op onze website, waarin je de organisatie op de hoogte kunt stellen dat je graag een Bangerstox abonnement af wilt sluiten. Dit abonnement houd in dat je verzekerd bent van een startplek op de volgende racedatums:

 
·         14 april 2018
 
·         1 september 2018
 
·         22 december 2018

 
Er komt in 2018 geen baankampioenschap, enerzijds omdat 3 evenementen daarvoor wat weinig is, anderzijds omdat het niet gewaardeerd wordt aangezien toch niemand de bekers komt halen. Het worden dus 3 dagkampioenschappen, bestaat per dag uit 3 manches en een finale.

 
Een abonnement kost 175 euro. Dat is incl de NAB licentie (130) en 3 dag entree’s (45).  Indien er meer abonnement aanvragen binnen komen dan dat er beschikbaar zijn dan volgt er een loting. Op 1 februari sluit de inschrijving waarna spoedig de lijst met deelnemers verschijnt. Daarna kunnen de licenties aangevraagd worden.

 
Saloonstox

 
Het 2018 reglement is tov 2017 op een aantal punten licht gewijzigd. Voornamelijk ten gunste van de veiligheid. Zo mag er nog steeds gebruik worden gemaakt van een flinke voorbumper, echter wel in combinatie met gerichte veiligheids maatregelen. Ook de keuze in motoren is wat uitgebreider geworden. De motorknutselaars onder de deelnemers moeten zich wel aan de vermogenlimiet houden. Willen ze op safe zitten, dan kiest men bv voor de standaard DOHC motor. Een voor het budget vriendelijke optie kan een Escort of Focus Zetec motor zijn. Verdiep je wel in het type, te herkennen aan de motorcode. Bij twijfel kun je met vragen bij de organisatie terecht.

 
Degenen die het 2018 reglement goed doorgenomen hebben zijn in het blauwe vak de grading tegengekomen. Voor de meeste deelnemers onbekend.

Hier een beknopte uitleg:

 
Op de resultaten van 2017 gebaseerd worden de deelnemers in groepen verdeeld. Elke groep heeft zn eigen dakkleur vanaf wit voor de rijders die de minste punten per heat scoren, via geel voor de betere rijders, blauw voor de nog betere en rood voor de beste rijders. De startopstelling is op de dakkleur gebaseerd, wit voorop, dan geel, dan blauw, dan rood. Na 2 wedstrijddagen worden de gradings weer herzien en kan het zijn dat een rijder zn dakkleur moet wijzigen.

 
Door de invoering van dit systeem denken wij de klasse naar een hoger level te brengen, de startopstelling is immers onderbouwd en geen gelukskwestie meer. Deelnemers die zonder transponder rijden doen hier niet aan mee en starten óf achteraan, óf bij veel deelname in een transponderloze manche.

 
Ook voor de Saloonstox deelnemers is al een online inschrijving gestart. Rijders die verwachten (bijna) alle racedatums aanwezig te zijn, en ook voorrang krijgen op startplaatsen kunnen hier gebruik van maken.  

 
Copyright 2016. All rights reserved.
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu